Kerstpakketten, een verwenmoment voor uw personeel!

Roxanne - 24 maart 2018

Gezonde voeding

Roxanne - 24 maart 2018

Wat je moet weten over het verliezen van buikvet

Roxanne - 24 maart 2018
kerstpakkettenkiezer
smoothies
buikvet

Buikvet is gevaarlijk. Om zo snel mogelijk van je buikvet af te komen zijn hier een paar stappen die je moet volgen.

 

Gezonde eetgewoonten

Let op je eetgewoonten door gezonde vetten te eten. Die gezonde vetten vind je in vette vis en noten. Gezonde onverzadigde vetten zijn rijk aan Omega 3 en zorgen voor een betere bloedsomloop. Ook door slechte vetten te vermijden zoals: gefrituurd eten en koek. Slechte verzadigde vetten verhogen de kans op hart en vaatziekten.

 

Te veel calorieën

Te veel calorieën zorgen dat je lichaam meer buikvet aanmaakt.

Calorieën kun je op twee manieren verminderen zoals door gezonder te gaan eten, je krijgt dan minder calorieën binnen. Ook door meer te bewegen verbrand je calorieën. Door minder koolhydraten en meer gezonde vetten te eten, groente en eiwitten, ben je langer verzadigd en activeer je de vetverbranding.

 

Verminder het aantal suikers

Vermijd suikers door geen vruchtensappen te drinken want de hoge hoeveelheid suikers die erin zitten verhogen je insuline en bloedsuikerspiegel. Ook doordat de vezels er vaak uitgefilterd worden stijgt je bloedsuikerspiegel aanzienlijk. Je kunt daarom beter kiezen voor een zelfgemaakte (versgeperste) fruit en/of groente smoothie.

 

Ontbijten met granen

Ontbijtgranen zitten vaak ook boordevol suiker. De beste graansoort voor het ontbijt is havermout want die bevat weinig suiker, veel eiwitten, is glutenvrij en verlaagt je bloedsuikerspiegel. Bovendien ben je lang verzadigd.

 

Langdurige stress

Wanneer je last hebt van langdurige stress zorgt door het stresshormoon cortisol dat er vet rond de buik opgeslagen wordt. Langdurige stress zorgt ook voor meer eetlust en een te hoge bloedsuikerspiegel die je vetverbranding blokkeert. Acute stress kan daarbij geen kwaad en is zelfs goed.

 

Voldoende bewegen

Zorg voor voldoende beweging door meerdere malen per dag kort maar intensief te sporten en dan weer tot rust te komen. Op deze manier kun je buikvet wegtrainen. Deze manier werkt beter dan een keer langdurig te sporten. Je maakt hierdoor meer testosteron aan die de vetverbranding verhoogd. Krachttraining werkt hierbij ook beter dan cardio.

Leave a comment