Slank af met het koolhydraatarme dieet

koolhydraatarme dieet

Steeds meer mensen zijn heel bewust bezig met hun eigen gezondheid. Dat doen ze niet alleen door veel en goed te bewegen en sporten, maar ook door heel kritisch te kijken naar hun voeding. Waar sommigen dit doen om te werken aan hun algehele gezondheid, willen sommige mensen gewoon sneller afvallen. Wie voor dat laatste kiest, doet er goed aan om te beginnen aan een koolhydraatarm dieet. Bij een koolhydraatarm dieet blijf je goed en gezond eten, maar let je kritisch op het aantal gram koolhydraten dat je per dag binnenkrijgt. Maar wat  zijn dan voorbeelden van goede en lekkere producten die prima passen in zo’n dieet? Wij geven je een aantal goede voorbeelden.

Groente en fruit zijn koolhydraatarm

Groente en fruit zijn van nature al een gezonde basis voor iedereen, maar zeker voor iedereen die zich richt op een koolhydraatarm dieet. Zo geven groenten je de benodigde voedingsstoffen die iedereen nodig heeft, en kan fruit daar een goede aanvulling op zijn. Daarnaast is fruit goed te combineren met bijvoorbeeld een bakje yoghurt of kwark. Omdat zowel groente als fruit erg koolhydraatarm zijn, is het aan te raden om dit mee te nemen in je dieet. Aanraders zin broccoli en witlof.

Koolhydraatarme zuivelproducten

De meeste zuivelproducten bevatten ook weinig koolhydraten. De beste voorbeelden van koolhydraatarm zuivel zijn eieren, kwark, yoghurt en melk. Voor al deze producten geldt dat het minder dan 5 gram koolhydraten bevat per 100 gram. Zowel in de ochtend, als in de middag of avond past zuivel prima in ieders eetpatroon. Als goed begin van de dag of als toetje na het eten.

Vlees en vis

Ook vlees en vis kunnen prima opgenomen worden in een koolhydraatarm dieet. Dit geldt niet voor elk stukje vlees of vis, maar goede voorbeelden zijn biefstuk of tartaar. Hou je meer van vis, dan is kabeljauw, tonijn of zalm een prima onderdeel van je voedingsschema. Bovendien kun je op deze manier heerlijk variëren en elke dag iets anders op tafel zetten.

Wanneer je bezig bent met een koolhydraatarm dieet om sneller te kunnen afvallen, is het van belang om dus kritisch naar het aantal gram koolhydraten per dag te kijken. Maar nog belangrijker, vergeet vooral niet te genieten. Want ook met koolhydraatarm dieet kun je elke dag genieten van een heerlijke maaltijd.

Geef als eerste een reactie

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*