Zo zorg je ervoor dat je beach body ready bent (en blijft!)

Roxanne - 24 augustus 2018

Hoe maak je gezond eten lekkerder?

Roxanne - 24 augustus 2018

Lekker en gezond? Dat kan!

Roxanne - 24 augustus 2018
goedkope vakantie
gezond eten groente
goji bessen

Veel mensen gaan er vanuit dat lekker en tegelijkertijd gezond eten niet samengaan. Dat is jammer, want er zijn tal van mogelijkheden om erg gezond te eten er daarnaast heerlijk van te smullen. Wij geven een aantal voorbeelden voor zowel het ontbijt, de lunch als voor het avondeten.

Een gezond ontbijt maken

Een zeer populair ontbijt is het eten van kwark of yoghurt in de ochtend met muesli en/of fruit. Je kunt zelf een mix van verschillend fruit maken wat je bij de yoghurt en muesli in gooit. Denk aan een banaan, bessen, een appel, aardbeien of ander fruit. Goji bessen zijn ook bijzonder gezond voor je lichaam en kan je ook in de yoghurt mengen voor een voedzaam ontbijt. Een ander gezond ontbijt kan door een paar eieren te bakken en deze op een snee volkorenbrood te eten. Simpel, maar smaakt altijd goed en is zeer voedzaam in de vroege ochtend!

Gezonde maaltijden voor de lunch en het diner

Aangeraden wordt om één warme maaltijd per dag te eten. Of dit in de middag of in de avond is maakt niet uit, maar vaak wordt er wel aangeraden om niet te laat in de avond nog een grote maaltijd te eten, omdat je lichaam het dan niet meer goed kan verteren.

Voor gezonde warme maaltijden is het belangrijk om er altijd voldoende groenten bij te eten. Erg populair zijn gerechten uit de Aziatische keuken. Ten eerste zijn deze altijd goed gekruid, waardoor ze onwijs lekker smaken. Daarnaast zijn ze ook divers voedzaam door de vele groeten die erin zitten, de kip (of ander vlees) en de rijst die je erbij eet. Het is altijd erg makkelijk om te variëren met Aziatische gerechten door er andere groenten bij te gebruiken of ander vlees te nemen.

Wanneer je geen warme maaltijd eet dan kun je altijd een heerlijke salade maken. Een groot voordeel aan een salade is dat je zelf ook kunt bepalen wat je erin stopt. Maak je een tonijnsalade, een kipsalade of misschien een couscoussalade. Zo zijn er nog veel maar varianten om te maken.

Vergeet niet te kiezen voor gezonde tussendoortjes

Tussendoortjes zijn vaak dikmakers wanneer we kiezen voor de verkeerde tussendoortjes. Belangrijk is daarom om voor de juiste snacks te kiezen. Kies bijvoorbeeld voor gezonde notenrepen of andere repen als tussendoortje in plaats van een koek of een zakje chips. Ook een stuk fruit is een prima tussendoortje mits je op de dag nog niet een paar stukken fruit hebt gehad. Bekijk hier een overzicht van allerlei gezonde tussendoortjes.

Leave a comment