Snel afvallen met deze 3 tips

Roxanne - 29 februari 2016

Hoe gezond is biologisch voedsel eigenlijk?

Roxanne - 29 februari 2016

Het geheim om snel buikvet te verbranden

Roxanne - 29 februari 2016

Veel mensen denken dat het verbranden van buikvet een kwestie is van alleen maar minder eten, echter klopt dit niet helemaal. In dit artikel leg ik je uit;

  • Waarom sommige mensen sneller dik worden dan iemand anders
  • Hoe je tot wel 2 kilo of meer kunt afvallen in slechts één week
  • Welke voeding je wel en niet moet eten om af te vallen

Wanneer je de adviezen uit dit artikel opvolgt zul je al gauw merken dat je buikvet verliest, na het lezen van dit artikel kun je direct beginnen met afvallen.

Welke soorten buikvet bestaan er?
Er bestaan twee soorten buikvet, onderhuids vet en orgaanvet. Ook sportieve mensen met een wasbordje hebben buikvet.

  • Onderhuids vet: dit zit tussen je huid en spieren, je kunt het vastpakken en voelt zacht aan.
  • Orgaanvet: dit zit rond de belangrijkste organen in je lichaam zoals je hart, longen maag en lever. Orgaanvet wordt ook wel visceraal vet genoemd. Orgaanvet vangt de schokken van buitenaf op en speelt een hele belangrijke rol in de hormoonhuishouding, het lichaam heeft orgaanvet nodig maar teveel is niet gezond. Teveel orgaanvet belemmert de werking van de organen en hierdoor wordt het risico op een verhoogde bloeddruk, hoog cholesterol, hart- en vaatziekten en kanker vergroot.

Krijg jij snel een dikke buik? Dit is de oorzaak

Wanneer je meer calorieen binnen krijgt dan je verbruikt, ga je vet opslaan. Het cortisolhormoon is een belangrijke factor in het aanmaken van buikvet, cortisol ook wel het stresshormoon is actief bij zowel mannen als vrouwen en wordt aangemaakt door het lichaam als je stress hebt, weinig slaapt of ongezond eet, cortisol vergroot ook nog eens je eetlust.

Een dikke buik kan je hormoonhuishouding behoorlijk uit balans brengen, het gevolg hiervan is:

  • Je blijft maar dooreten terwijl je al vol zit
  • Je lichaam het vet vasthoud op bepaalde plaatsen
  • Het vet niet makkelijk te verbranden is

Verder kun je spiermassa verliezen, maar ook een verlaagd libido, problemen met de schildklier, geheugenverlies en een negatieve stemming behoren tot de eventuele gevolgen.

Om je cortisol te verlagen kun je dit artikel gebruiken het helpt je enorm op weg om van je buikvet af te komen. Om je nog meer te helpen kun je de gratis animatie video van Richard Ridder kijken en een aantal ongebruikelijke tips ontdekken om snel af te vallen.

Buikspieren trainen heeft minder effect dan je denkt
De meeste mensen geloven nog steeds dat door buikspieren te trainen je buikvet verliest, dit is een fabel. Je verstevigt de spieren in je buikstreek, maar je verliest hierdoor geen buikvet. Vet verbranden gebeurt uit alle delen van je lichaam. 

In maar 2 stappen buikvet verbranden doe je zo

Vet verliezen kan maar op één manier en dat is het verbranden ervan. De eerste stap is door je voeding aan te passen, je moet voeding gaan eten waar je van af valt.

Hoe jouw lichaam eruit ziet wordt voor 80% bepaald door je voeding, maar 20% wordt bepaald door sport en beweging, focus je dus volledig op het aanpassen van je voeding, en sporten mag maar het is dus niet verplicht. Een hele belangrijke stap die je moet nemen om af te vallen is door simpelweg geen koolhydraten meer te eten. Koolhydraten zijn er in twee soorten:

  • Complexe koolhydraten: deze zitten in fruit, groente, noten, quino, pitten, zaden, bruine rijst, zoete aardappel en havermout.
  • Enkelvoudige koolhydraten: deze zitten in suiker (koek, snoep, gebak), witbrood, pasta, witte rijst, aardappelen, frisdrank en vruchtensappen uit pak.

Enkelvoudige koolhydraten zorgen ervoor dat je bloedsuikerspiegel snel stijgt waardoor je automatisch meer buikvet aanmaakt. Je hebt wel koolhydraten nodig, en dat zijn de complexe koolhydraten.

Hoe je het beste je maaltijden kan vervangen voor goede koolhydraten

  • Ontbijt: eet in plaats van brood bijvoorbeeld havermout met amandelmelk en blauwe bessen of frambozen.
  • Lunch: vervang je standaard lunch voor een salade met avocado, pistachenootjes, cherrytomaatjes, komkommer en een lekker gekookt eitje.
  • Diner: vervang je avondeten voor bijvoorbeeld venkelsalade en een gepaneerde kalfsschnitzel

Welke ingredienten je wel mag eten in een koolhydraatarm dieet

Eiwitten:

  • Eieren
  • Vlees zoals kip, gevogelte, rund, lam en varken
  • Vis zoals zalm, haring, sardientjes, makreel, paling en kabeljauw
  • Bonen zoals zwarte-, navy-, bruine-, ogen-, en kidneybonen

Vetten:

  • Extra vierge olijfolie
  • Kokosolie
  • Palmolie

Overige:

  • Groentes
  • Fruit
  • Noten en zaden
  • Quinoa, bruine rijst en zoete aardappelen
  • Glutenvrije havermout
  • Pure chocolade 75%
  • Gedroogd fruit

Stap 2 om af te vallen is door je cortisolwaarde te verlagen, met de tips die we je geven zorg je ervoor dat het vet zich makkelijker laat verbranden.

  • Verminder de stress door jezelf tijd te gunnen om te ontspannen, dit heeft een gunstig effect op je cortisolwaarde waardoor je minder eetlust krijgt en je makkelijker vet kunt verbranden.
  • Slaap voldoende, wanneer je slaaptekort hebt stijgt je cortisolwaarden, slaap 8 uur per dag om sneller buikvet te verbranden.
  • Gebruik geen kunstmatige zoetstoffen, deze verstoren je hormoonbalans en kan het afvallen stopzetten. Vaakgebruikte zoetstoffen zijn: aspartaam, sucralose, glucose-fructosesiroop en acesulfaam-K.

Kortom, wil je vet verbranden? Stop met het eten van koolhydraten en werk aan je cortisolwaarde. Heb je meer hulp nodig bij het verbranden van vet? Bestel dan ons e-book en verlies tot wel 9,6 kilo vet in 28 dagen!

Leave a comment