Recept: Gezonde kokosballetjes

Roxanne - 31 juli 2016

Word fitter zonder suiker

Roxanne - 31 juli 2016

Eiwitsupplementen eten

Roxanne - 31 juli 2016
Recept: Kokosballetjes
Word fitter zonder suiker
Eiwitsupplementen eten

Steeds meer sporters eten naast hun dagelijkse maaltijd eiwitsupplementen. Deze eiwitsupplementen zijn heel eenvoudig online te bestellen en dragen bij aan de groei van je spieren na een intensieve training. Bij een training worden je spieren in eerste instantie afgebroken, waarbij spieren in de rustperiode weer aan zullen groeien en sterker zijn dan voorafgaand aan de training. Met eiwitsupplementen versterk je dit proces door de spiergroei een boost te geven. Eiwitsupplementen komen in verschillende soorten voor, denk aan pillen en eiwitshakes.

Wil je op een natuurlijke wijze bijdragen aan het herstel en de opbouw van je spieren na een intensieve training? Neem in je voedingspatroon verschillende eiwitrijke producten op, zoals eieren, kwark en vlees. Veel sporters nemen een grote bak kwark na afloop van hun training. Zorg er wel voor dat het om magere kwark gaat.

Verschillende soorten eiwitsupplementen

Eiwitsupplementen worden in verschillende soorten aangeboden. Het hangt van het type eiwit af wat het met je lichaam en spierherstel doet. Neem bijvoorbeeld het whey eiwit, het caseïne eiwit, het sojaeiwit en de rijst eiwitten. Zeker rijst eiwitten worden snel in het lichaam opgenomen en bevatten vrijwel geen vet. Het nadeel aan deze eiwitten is dat ze incompleet zijn en daardoor een minder effectieve werking hebben.

Mocht je twijfelen tussen verschillende soorten eiwitsupplementen, kijk dan eens op internet voor de verschillen. Je kunt ook altijd een personal trainer uit de sportschool of een diëtist vragen naar de beste keuze.

Eiwitshakes online bestellen

Eiwitshakes kopen kan heel eenvoudig via een van de vele webwinkels die dergelijke shakes aanbiedt. Vaak worden de eiwitshakes de volgende dag al bij je thuis afgeleverd, zodat je de shakes direct kunt gebruiken om je spieren aan te laten sterken. Let er wel op dat eiwitshakes het herstel bevorderen, maar niet per definitie versnellen. Neem dus voldoende rust tussen trainingen!

Leave a comment